

אם נבצע סקר קצר בין מנהלים ונשאל מהו הנכס החשוב ביותר בארגון, בחברה או בעסק רובם כנראה יצביעו על אותו מרכיב – כוח האדם, ההון האנושי.
זהו הנכס האמיתי של החברה העסקית בפרט וכולנו יודעים שגם בחברה ככלל.
מחקרים פסיכולוגיים רבים בתחום התעסוקתי הוכיחו שאדם המרגיש חלק מארגון ועובד בסביבה נעימה ונוחה הוא הרבה יותר לויאלי, מחובר, פורה ובעיקר מאושר ואם העובד שלנו מאושר אז כמובן שגם אנחנו.
חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק, ומשרדי we-work וכדוגמתם היוצרים מרחבי עבודה משותפים מתוכננים ומעוצבים למישעי עשו זאת ועשו זאת בגדול, אך לא תמיד חייבים תקציבי ענק כדי להשיג את המטרה. חברות ההיי-טק היו הראשונות שהבינו שיש ליצור לעובד סביבה נעימה, מעניינת וחויתית אך כיום יותר ויותר חברות מעוניינות ליצור לעובדיהן סביבה מפנקת, נעימה, חוויתית ואף ביתית שהרי האינטרס של החברה הוא למשוך עובדים דינמיים, לויאליים, מוכשרים, כאלה שיש להם זיקה למקום עבודתם, וירצו להישאר בה זמן רב.
יצירת מקום עבודה חוויתי היא לעיתים משימה מאוד קשה שכן יצירת אזורי התרחשות דורשים מרחבים ציבוריים . תכנון נכון ומושכל מאפשר יצירה של אזורים בעלי אופי חוויתי גם אם זה לא מתבטא בשטח גדול מדי.
חשוב גם לציין שדווקא באווירה העיצובית החדשה יש לקחת בחשבון פקטורים שיכולים להיות בעיתיים כמו אקוסטיקה, יצירת אזורים שקטים יותר הדרושים לעבודה הדורשת ריכוז. איזורים שבהם תהיה פרטיות אך כל זאת עם תכנון ויצירת אזורים המאפשרים אינטרקציה.
משרדים מעוצבים, נעימים ונוחים מעבר להיותם יפים, מעבירים מסר מאוד ברור לעובד – אתה חשוב לנו ולכן אנו מעוניינים להשקיע בסביבת העבודה שלך וללקוחות – מיצוב גבוה, תמיכה בתדמית החברה ועוד.
הדבר חשוב לא רק עבור משרדי חברות, אלא גם עבור חנויות ועסקים קטנים ובינוניים – בכל התחומים. כי כשאנו נכנסים לחנות מעוצבת או מגיעים לקליניקה נעימה ומושקעת הם מעבירות לנו מסר שלבעלי המקום חשובה החוויה שאנו נחווה. הם לוקחים גם את עצמם וגם את הלקוחות שלהם ברצינות.